Rebranding marktleider noodverlichting

In 2012 werd Cooper Safety, marktleider in noodverlichting, overgenomen door het wereldwijde concern Eaton. Na het vaststellen van de nieuwe merkstrategie is er vervolgens werk gemaakt van het vernieuwen van alle productpresentaties met noodverlichtingen, branddetectiesystemen, inbraakbeveiligingen en (andere) verlichtingsproducten. De nieuwe productcatalogi kunnen worden gezien als het sluitstuk van deze operatie.

Het bepalen van de merkstrategie is zeker bij een fusie of overname belangrijk. Hoe gaan de organisaties en merken zich tot elkaar verhouden? Blijven merknamen behouden? Is er sprake van een gefaseerde overgang? Kortom, welke keuzes worden er gemaakt in de te hanteren merkarchitectuur? Bij de overname van Cooper is door Eaton op corporateniveau besloten tot het consequent doorvoeren van de wereldwijd bekende merknaam Eaton in alle communicatie. Als ervaren partij in dit soort verandertrajecten, werd BOOM Communicatie gevraagd uitvoering te geven aan deze rebranding.

"Eaton hecht veel belang aan productpresentaties: het bedrijf heeft namelijk een enorm brede range van producten voor groothandels en installateurs."

Annemieke Boidin (BOOM Communicatie)


De nieuwe strategie had tot gevolg dat bij elke nieuwe productintroductie of aanpassing van communicatiemiddelen van het voormalige Cooper, de huisstijl van Eaton leidend werd. Op deze manier werd de productdocumentatie vanaf 2012 stap voor stap omgevormd. Een belangrijk onderdeel van de omzetting was het ontwikkelen van nieuwe catalogi. Een zeer omvangrijk en complex project, dat vroeg om krachtige logistiek en projectmanagement door BOOM Communicatie.

Annemieke Boidin-Van Egmond was bij BOOM Communicatie verantwoordelijk voor het projectmanagement van de overgang van Cooper naar Eaton: "Eaton hecht veel belang aan productpresentaties: het bedrijf heeft namelijk een enorm brede range van producten voor groothandels en installateurs. Een slim ingerichte, aantrekkelijke en makkelijk hanteerbare productcatalogus voorziet in een logische weergave van producten en daarmee in een goed overzicht. Dit leveringsprogramma is zowel offline als online beschikbaar, zodat de doelgroep de keuze heeft om het assortiment fysiek of digitaal te raadplegen."

Recent nieuws

19 oktober 2017

Reclassering Nederland heeft BOOM Communicatie aangewezen als strategisch partner voor het ontwikkelen van haar website, na een aanbestedingstraject onder drie geselecteerde bureaus. In samenwerking met Axendo, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie, werkt BOOM Communicatie de...

Lees verder