Detachering biedt uitkomst bij rebranding

detachering-biedt-uitkomst-voor-huisstijlimplementatie

In twintig jaar tijd ontwikkelde Flash Services zich tot marktleider in radiocommunicatie. Zowel het bedrijf zelf als haar omgeving zijn inmiddels flink veranderd. Dit vroeg om een herijking van de positionering en de waardepropositie. Het resulteerde in de nieuwe bedrijfsnaam ‘Flash Private Mobile Networks’ en een strategisch kader voor de rebranding. Voor de implementatie schakelde Flash op detacheringsbasis een communicatieadviseur in van BOOM Communicatie.

Annemieke Boidin-van Egmond, communicatieadviseur bij BOOM Communicatie, is al langere tijd bij het project betrokken en bleek dan ook de uitgelezen persoon om de implementatie van de rebranding te coördineren. “Een detachering op locatie heeft veel voordelen,” stelt Boidin-van Egmond. “Zo sta ik dicht bij de organisatie, ben ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kan ik zaken razendsnel afstemmen. Bovendien heb ik de mogelijkheid om de organisatie bij elke verandering mee te nemen in het ‘waarom’. Dat resulteert in een breed draagvlak voor de aanpassingen die doorgevoerd worden. Zo worden er dus geen huisstijlaanpassingen gedaan omdat we dat leuk of mooi vinden, maar omdat het noodzakelijk is voor de nieuwe positie die Flash Private Mobile Networks in de markt claimt.”

"Een detachering op locatie heeft veel voordelen. Zo sta ik dicht bij de organisatie, ben ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en kan ik zaken razendsnel afstemmen."

Annemieke Boidin - van Egmond (BOOM Communicatie)

Uniek proces

Een rebranding is een ingrijpend proces met aandachtspunten in alle lagen van de organisatie: van de strategische koers tot het aanpassen van de communicatiemiddelen. Omdat het voor een organisatie altijd een incidenteel en uniek proces is, wordt hiervoor soms een beroep gedaan op een externe specialist met ervaring in dergelijke implementaties. Marjolein Graauw, marketingmanager bij Flash Private Mobile Networks: “Annemieke verzorgde de implementatie van begin tot eind en heeft ervoor gezorgd dat de vaste medewerkers zich tijdens dat traject op hun kerntaken konden blijven focussen. Haar detachering bleek dan ook echt een meerwaarde”.

Een implementatie kan op verschillende manieren opgepakt worden: in één keer of met een gefaseerde aanpak. “Bij Flash is gekozen voor een scenario dat ligt tussen een directe en gefaseerde implementatie,” zegt Boidin-van Egmond. “We hebben binnen de financiële en logistieke kaders gekeken wat er prioriteit heeft en dat hebben we eerst opgepakt. We benaderen het dus pragmatisch. We hebben nu aanpassingen doorgevoerd in diverse middelen, zoals drukwerk, pand- en autobelettering, bedrijfskleding, presentaties en sjablonen. Aan een op de nieuwe positie afgestemde website wordt momenteel gewerkt, evenals aan het ontwikkelen van alle hiervoor benodigde content.

Recent nieuws

19 oktober 2017

Reclassering Nederland heeft BOOM Communicatie aangewezen als strategisch partner voor het ontwikkelen van haar website, na een aanbestedingstraject onder drie geselecteerde bureaus. In samenwerking met Axendo, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie, werkt BOOM Communicatie de...

Lees verder